Kasmet automobilių rinką papildo nauji modeliai, o padangų gamintojai jiems parūpina naujausių padangų. Kiekvienu atveju skiriamos milijoninės investicijos, tačiau vairuotojai prisipažįsta, kad kartais sunku suprasti, kuo naujausios padangos skiriasi nuo vėliausiai pristatytų. Patys gamintojai tvirtina, jog erdvės tobulinimui – dar daug, tad ką apie tai turėtų žinoti vairuotojai ir kas iš tiesų keičiasi naujausios kartos padangose?
Tobulumui ribų nėra
Paulius Macevičius, „Continental“ atstovas Lietuvoje, teigė, kad iš tiesų padangos tobulinamos kiekvieną dieną: tai daroma tiek laboratorijose, tiek per specialius bandymus. Pasak jo, ne tik nuolat kuriami nauji padangų modeliai, bet ir atnaujinami jau rinkai pristatyti  produktai.
„Netgi jau rinkoje esančios padangos yra nuolatos tobulinamos, nes atsiranda vis pažangesnių išradimų. Naujos technologijos pagerina padangų darbą, prisideda prie jų ilgaamžiškumo, todėl galima sakyti, kad pokyčiai vyksta kasdien. Jiems skiriama labai daug laiko ir investicijų“, – aiškino P. Macevičius.
Paklaustas, kokie konkretūs padangos parametrai keičiami, žinovas nurodė, jog pastaruoju metu daugiausia dėmesio skiriama padangų gumos mišiniui, mat jam keičiantis keičiasi ir padangos savybės, todėl galima pasiekti vis geresnių rezultatų.
„Kasdien keliuose važinėjantiems vairuotojams reikia gero padangų sukibimo su sausa ir šlapia kelio danga, gero akvaplanavimo, ilgaamžiškumo, mažo garso ir apskritai gero padangos darbo. Keičiant padangos parametrus ir yra siekiama pateisinti visus šiuos vairuotojų lūkesčius, kad savo darbą padanga puikiai atliktų visomis sąlygomis. Žinoma, ne ką mažiau svarbu, kad tobulinant vieną savybę nenukentėtų kitos, tad dėl to taip pat įtemptai dirbama“, – pasakojo „Continental“ atstovas.
Sprendimai visų poreikiams
P. Macevičius teigė, jog darbo padangų gamintojams – apstu, mat tobulėjant automobiliams ir jiems kintant, padangų kūrėjai taip pat privalo neatsilikti. Vienas ryškiausių pavyzdžių – elektromobilių atsiradimas rinkoje. Dėl baterijų visiškai elektriniai modeliai yra sunkesni, todėl pradžioje buvo kuriamos būtent jiems pritaikytos padangos.
„Tobulėjant automobiliams, reikia ir atitinkamų sprendimų kuriant padangas. Populiarėja daugiau sveriantys elektromobiliai, skiriasi jų svorio paskirstymas, tokie automobiliai pasižymi didesniu sukimo momentu, o ir stabdant juos veikia didesnės jėgos, todėl padangos pritaikomos esamiems poreikiams. Originalias padangas konkretiems automobiliams kuriantys gamintojai taip pat jas pritaiko pagal tų modelių specifiką“, – aiškino P. Macevičius.
Padangų ekspertas priminė, kad žinomi transporto tema žinias skleidžiantys leidiniai periodiškai organizuoja padangų bandymus, per kuriuos nustato realias padangų galimybes. Anot jo, būtent tokių bandymų rezultatai parodo, kad investicijos nenueina perniek ir kiekviena nauja padangų karta pademonstruoja vis geresnius rezultatus.
„Investuojama daug, tačiau labai džiugina, kai naujas produktas visiškai pateisina lūkesčius. Šiemet esame labai laimingi, nes mums pavyko laimėti 90 proc. bandymų, kuriuose buvo testuojamos „Continental Sport Contact 7“ ir „Premium Contact 7“ padangos, o tai yra geriausias kada nors pasiektas rezultatas. Stengiamės pasiūlyti vis geresnių sprendimų, tad šios ir ankstesnės kartos padangos tinka tiek elektromobiliams, tiek ir modeliams su vidaus degimo varikliais“, – nurodė P. Macevičius.
Vienintelė tarpinė, jungianti su keliu
Specialistas aiškino, kad pažangios padangos pasižymi mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, todėl gali padėti taupyti degalus, taip pat yra lengvesnės, o tai palengvina automobilio darbą. Tai svarbu ne tik kasdien zujantiems gatvėse, bet ir mašinos galimybes išbandantiems lenktynių trasose. Tai pabrėžia ir keletą metų tradiciniame, žurnalistų raliu pramintame, „Press ralyje“ dalyvaujantis Matas Buzelis. Sportiniu „Toyota MR2“ modeliu lekiantis „carVertical“ komunikacijos vadovas tvirtina, kad būtent padangos yra vienintelė tarpinė, kuri automobilį jungia su keliu, todėl netgi turint labai galingą mašiną gero rezultato pasiekti nepavyks, jei padangos bus prastos.
„Padangų kokybė turi tiesioginės įtakos varžybų baigmei, todėl besiruošiantys kovoti dėl rezultato joms skiria didžiulį dėmesį. Kartais lenktynininkai renkasi netgi „semi-slick“ tipo padangas, tačiau tokiose varžybose kaip „Press ralis“ pasiekti gerų rezultatų ir netgi laimėti galima, tai yra įrodyta, su kokybiškomis gatvinėmis padangomis. Žinoma, žurnalistų lenktynės vyksta dvi dienas, todėl būtų naivu tikėtis, kad visą laiką švies saulė. Tuomet vėlgi reikia žiūrėti, ar padangos gerai atlieka savo darbą tik ant sausos, ar ir ant šlapios kelio dangos, nes, prapliupus lietui, tampa svarbios visai kitos jų savybės. O gatvinės padangos turi didelį privalumą – jų nereikia sušildyti, nes vos startavęs automobilis puikiai sukimba su kelio danga“, – aiškino M. Buzelis.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad startuojantiems su silpnesniais automobiliais ypač svarbiu padangų parametru tampa jų svoris. Jei padanga ne tik sunki, bet ir didesnio skersmens, vairuotojui per varžybas tenka dar sunkesnė užduotis.
„Padangos svoris daro labai didelę įtaką visai automobilio dinamikai, nes tai yra rotacinė masė, o kuo ji didesnė ir kuo toliau nuo rato tvirtinimo centro, tuo jos įtaka automobilio valdymui didėja“, – pažymėjo M. Buzelis.
Nauja nelygi naujai
Ilgametis „Press ralio“ dalyvis aiškino, kad tiek norintiems gerai pasirodyti varžybose, tiek siekiantiems užtikrinti maksimalų saugumą per kasdienes keliones, būtina atkreipti dėmesį ne tik į padangų protektoriaus likutį, bet ir jų amžių.
„Kai kurie žmonės nekreipia dėmesio į padangų amžių ir renkasi 7 metų senumo padangas, kurios buvo laikomos kone lauke, prieš saulę ir lietuje, visiškai neatsižvelgiant į reikiamas sandėliavimo sąlygas. Ne veltui tokios padangos vadinamos „medinėmis“, nes jos jau būna praradusios savo savybes. Su jomis tikrai nepavyks pasiekti gero rezultato. Žinoma, jei padangos kelerius metus buvo sandėliuojamos tinkamomis sąlygomis, negalima sakyti, kad jos bus prastos. Tačiau jei tenka rinktis ne visiškai naujas padangas, svarbu žinoti, kaip jos buvo laikomos“, – rekomendavo „carVertical“ komunikacijos vadovas.
M. Buzelis taip pat pabrėžė, kad padangų technologijos tobulėja kasmet, todėl pažangiausių sprendimų ieškantiems vairuotojams prieš kelerius metus sukurta, bet nenaudota padanga neįtiks, nes ji nebus tokia gera kaip visiškai naujos kartos padanga.
Tai, kaip „Press ralio“ dalyviams seksis greičio ruožuose, paaiškės gegužės 31–birželio 1 dienomis. Varžybų startas bus skelbiamas Širvintose, o simbolinė finišo arka dalyvių lauks Šventojoje.